Strona główna Strona główna
RSS
Strona główna
Mapa strony
e Formularz
Wersja angielska
BIP
    rozmiar czcionki A A A Wersja kontrastowa

Konferencja prasowa

16.02.2011

Gdy zakupiony towar spełnia nasze oczekiwania, wszystko jest w porządku. Problem pojawia się, gdy kupiona rzecz nie ma cech, o których zapewniał nas sprzedawca, producent (np.: w reklamie) albo wręcz ma wadę, która uniemożliwia nam skorzystanie z rzeczy. Tak dzieje się najczęściej w drobnych sytuacjach życia codziennego – buty rozpadają się po kilku tygodniach od zakupu, bateria wannowa odmawia posłuszeństwa a odkurzacz nie zasysa powietrza. Wtedy musimy dochodzić swoich roszczeń, a sprzedawca „nie ułatwia” nam wyegzekwowania naszego prawa do pełnego i właściwego korzystania z zakupionej rzeczy – pozostaje nam droga sądowa – czasochłonna i mało przyjazna.

Ale czy na pewno? Co może zrobić niezadowolony konsument, który jednak nie chce uciekać się do ostateczności, czyli wnieść sprawę do sądu?

Może skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, czyli zgłosić się do Inspekcji Handlowej…

W dniu 16 lutego 2011r. w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim odbyła się Konferencja prasowa na temat "Spór konsumenta z przedsiębiorcą: czy muszą spotkać sie w sądzie?". W konferencji udział wzięli: Wicewojewoda Mazowiecki Dariusz Piątek, Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie Grzegorz Wrzosek oraz Przewodniczący Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego  w Warszawie Justyna Glabian.

Prezentacja z przeporwadzonej konferencji - TUTAJ

Wersja do druku
« inne aktualności